Saturday, December 29, 2012

شایعه نفرت ابراهیم تاتلیس از ایرانیان و درمان وی توسط پزشک ایرانی

متن شایعه:
ابراهیم تاتلیس.. خاطرت هست سالها پیش در یک مصاحبه ی تلوزیونی اعلام کردی که از ایرانی ها متنفر هستی.. خوشحالم که سلامتیت بهت بازگشت.. اما تا وقتی که نفس می کشی یک چیز رو هیچوقت فراموش نکن.. و اون اینکه جونت رو یک ایرانی نجات داد..
رسانه های ترکیه پروفسور سمیعی، جراح مغز برجسته ایرانی که برای جراحی ابراهیم تاتلیس به ترکیه برده شد و ریاست تیم عمل جراحی 12 ساعته بر روی جمجمه و مغز ابراهیم تاتلیس را بر عهده داشت را بعنوان نجات دهنده جان محبوب ترین هنرمند کشورشان معرفی کردند. جراح برجسته ای که از جمله بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان و ابداع کننده روشهای تازه در زمینه جراحی میکروسکوپی مغز در جهان بوده است.
 
نمونه فیسبوکی

واقعیت:
اما تاتلیس بارها اعلام کرده که عاشق ایرانی هاست و از ایرانیان متنفر نیست، در لینک یوتیوب زیر میگوید که در یک مصاحبه در جواب سوال "ایرانی ها رو دوست داری؟" به مزاح گفته است:
نه! دوس ندارم!
و بعد از دو ثانیه : این چه سوالیه؟! معلومه که دوس دارم! این همه طرفدار دارم اونجا!
اما مصاحبه گر فقط بخش اول را پخش کرده!!!

او در این ویدئو چند بار اعلام میکند که عاشق ایرانی ها و طرفداران ایرانی اش است:

و در این ویدئو که ابراهیم تاتلیس نوروز را به ایرانیان تبریک میگه و باز هم به تکذیب شایعات و ابراز علاقه به ایرانیها میپردازه:

و البته عکس دکتر سمیعی با او کار سخیف فتوشاپی است، در عکس اصلی رجب طیب اردوغان به ملاقات او رفته است:



تاتلیس پس از سوءقصد در ترکیه مورد مداوا قرار گرفت، گلوله از جمجمه او خارج شد و پس از دو هفته اعلام شد که حال عمومی او آنقدر خوب است که بتواند به کمک عصا بایستاد و سپس مصاحبه کرد و به طرفداران اعلام کرد که زنده و خوب است:

پس از مدتی برای فیزیوتراپی و حرکت درمانی به کلینیکی در جنوب مونیخ آلمان رفت، در آنجا برای بهبود کیفیت حرکتش عمل جراحی روی او انجام شد که پزشکان آلمانی آن را موفقیت آمیز ندانستند. آنها معتقد بودند به احتمال قوی دست چپ او برای باقی عمر فلج خواهد ماند و تکلم و خواندن برایش دشوار.


گرچه نمی توان منکر نام و آوازه دکتر سمیعی در جراحی مغز شد اما در خبرهای مربوط به تاتلیس (انگلیسی یا ترکی) اشاره ای به ایشان به عنوان جراح نشده است. تنها در وبلاگ های فارسی زبان، پیجی به نام ایشان در فیسبوک و ویکی پدیای فارسی از او نام برده شده که البته مستند نیست. پیج فیسبوکی توسط ایشان یا تیم ایشان اداره نمی شود، در سایت مرکز بین المللی مغز و اعصاب که توسط دکتر سمیعی مدیریت می شود نام یا لینکی از این پیج نیست، در پیج مذکور اعلام شده:
"این صفحه لزوماً بیانگر نظرات پروفسور نیست و توسط یکی از دوستداران ایشان در ایران راه اندازی شده است. هدف اصلی این صفحه انعکاس آخرین اخبار و دستاوردهای ایشان و ارائه نحوه تماس با ایشان به علاقمندان است"

سایت مرکز بین الملی مغز و اعصاب:
http://www.ini-hannover.de/en/home.html

و عاقبت این سوال باقی می ماند که:
این قبیل پست ها برای ابراز نفرت از ابراهیم تاتلیسس است؟! که ابراز تنفری از ایرانیان نکرده!
یا حمایت از دکتر سمیعی؟! که عمل جراحی را انجام نداده!یا تفرقه افکنی و دامن زدن به مسائل قومیتی!!


*منابع: فواد بنی صادقیان Fouad Banisadeghian/ فریبا حیاتی Feriba Hayati/ اعضای
ستاد مبارزه با چرندیات

1 comment:

  1. خریت شاخ و دم ندارد، مثل خیلیهای دیگه من عاشق صدای ابراهیم هستم با اینکه شاید 10 تا کلمه ترکی نمیدونم ولی طنین زیبای صدای ایشون حس را به راحتی به شنونده منتقل میکنه

    ReplyDelete